zdrowe podejście do technologii i marketingu w internecie

Optymalizacja stron internetowych

Szybkość ładowania się strony ma ogromny wpływ na to, jak jest ona odbierana przez użytkownika. Jeśli witryna ładuje się zbyt długo szanse na to, że zostanie ona przez niego po prostu wyłączona, są ogromne. Czynnik ten ma zresztą również wpływ między innymi na pozycję strony w Google oraz na jej współczynnik jakości w Google Ads. Warto więc zadbać o właściwą optymalizację prędkości strony, w czym pomóc nam może PageSpeed Insights.

Czym jest PageSpeed Insights?

Dbając o właścicieli stron internetowych, Google stworzył narzędzie o nazwie PageSpeed Insights. Służy ono do mierzenia wydajności strony oraz szybkości jej działania zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Wynik takiego testu jest generowany w oparciu o statystyki przeglądarki Chrome.

PageSpeed Insights – jak to dziaÅ‚a?

Optymalizacja strony pod kątem szybkości jej ładowania jest wyjątkowo ważna. Narzędzie PageSpeed Insights pozwala nam natomiast ocenić jej skuteczność. Wynik testu jest przedstawiany w skali od 1 do 100. Co ważne, im więcej punktów uzyska nasza strona, tym lepiej. Jeśli wynik jest zbyt niski, właściciel witryny dostaje natomiast ważną informację, iż należy poważnie popracować nad jej optymalizacją.

Bardzo istotną zaletą narzędzia PageSpeed Insights jest również to, iż generuje ono wskazówki dotyczące tego, co powinniśmy poprawić, aby nasza strona ładowała się szybciej. Są one dodatkowo posortowane od tych najważniejszych, do tych niewymagających naszej natychmiastowej uwagi. W rezultacie możemy stworzyć klarowny plan działania, który realnie poprawi optymalizację naszej witryny.

Dlaczego optymalizacja strony ma tak duże znaczenie?

Szybko ładująca się strona oznacza więcej konwersji i mniejszy współczynnik odrzuceń. Musimy pamiętać, że użytkownicy są coraz bardziej niecierpliwi i zwracają ogromną uwagę właśnie na ten aspekt. A ich doświadczenia ze stroną przekładają się również na to, jak jest ona oceniana przez roboty Google. Zbyt wolne ładowanie się strony może więc też skutkować gorszymi pozycjami w wyszukiwarce i droższymi reklamami w Google Ads. Bezsprzecznie warto więc optymalizować stronę internetową pod względem jej prędkości, aby jej wynik w PageSpeed Insights był zadowalający.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *